שעון נוכחות עובדים

כשחברה מסוימת מנהלת את שגרת היום של עובדיה, היא חייבת להסתמך על מערכת ניהול נוכחות. פתרונות הקיימים כיום לניהול נוכחות העובדים והשגרה במשרד לא עונים על כל דרישות המערכת, שכן לניהול שעון נוכחות מחיר כבד במידה ולא מבצעים זאת נכון. כל חברה יודעת שבסוף חודש נגזלות עשרות שעות טיפול בפערים הנוצרים במערכות השונות. החל ממעבר על כל הדוחות, דרך התעסקות בבעיות הטכניות ועד לבעיות אמון שיכולות להיווצר בין העובד למעביד עקב התנהלות לקויה ובלתי מפוכחת של הראשון. אז איך אפשר להתגבר על זה ולהפוך את העסק ליעיל יותר?
סקירת הפתרונות הקיימים כיום בשוק
הפתרונות המוכרים ביותר בהם נעשה שימון בשעון נוכחות עובדים לצורך ניהול הנוכחות הם החתמת כרטיס בדרך הישנה על דף נייר (כן כן זה עדיין קיים בחלק מהעסקים בארץ), כרטיסים מגנטיים אישיים, שעוני נוכחות מבוססי טביעת אצבע.
כרטיס נייר וכרטיס מגנטי
בשימוש עם שעון נוכחות עובדים שמנוהל בעזרת כרטיסי הנייר הישנים, ברור וידוע שמושקעות בניהול הנוכחות של העובדים יותר מדי שעות בכל חודש בכדי “לסגור את החודש” כמו שצריך ובלי בעיות מיותרות. עקב כך כמובן, הקימו את הפתרונות החדישים יותר שמבוססים על מערכות ממוחשבות.
לכרטיס מגנטי אישי יש חסרון בולט והוא חוסר השליטה על מי שמחתים את הכרטיס (ובכך כל אחד יכול להחתים עבור חבריו לעבודה מבלי שיהיו נוכחים במקום העבודה בפועל). זו בעיה חמורה וידועה שגורמת לא פעם לבעיות אמינות בין הצדדים.
שעון נוכחות עובדים – פתרונות מתקדמים
השימושים המתקדמים יותר הם שעון נוכחות המבוסס על טביעת אצבע ושעון נוכחות מבוסס אפליקציה. לראשון יש מענה לבעיות הטכניות ולבעיות האמון, אך עדיין יש הכרח בהתייצבות העובד בבית העסק להחתמת הנוכחות. אך מה קורה עם עובדי שטח? ניתן לחסוך המון שעות עבודה בכך שהעובד יתייצב בשטח בו אמור לעבוד, ויחתים משם בעזרת אפליקציה את התייצבותו. החתמת הנוכחות בעזרת האפליקציה שמלווה באיכון מקומו של העובד, מאפשרת למעסיק לדעת בוודאות שהעבודה התחילה מרגע נוכחותו של העובד במקום העבודה הרצוי (גם כשהוא מחוץ למשרד). פתרון פשוט, קל ואמין שחוסך כסף רב למעסיקים.

TimeClock 365|שעון נוכחות עובדים